Nieuws

Terug naar Nieuws

๐—ช๐—ฎ๐˜ ๐—ถ๐˜€ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฎ๐—ณ๐˜‡๐—ถ๐—ป๐—ธ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น ๐—ฒ๐—ถ๐—ด๐—ฒ๐—ป๐—น๐—ถ๐—ท๐—ธ? ๐—ž๐—ฟ๐—ถ๐—ท๐—ด ๐—ป๐˜‚ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ธ๐—ถ๐—ท๐—ธ๐—ท๐—ฒ ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฑ๐—ฒ ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ฒ๐—ฟ๐—บ๐—ฒ๐—ป!

AFZINKTUNNELS – “Een tunnel bouwenโ€ฆ onder water. Klinkt onmogelijk, maar dat is het niet!”
Sterker nog: ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฆ๐—ฐ๐—ต๐—ฒ๐—น๐—ฑ๐—ฒ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น, het sluitstuk van de Oosterweelverbinding in Antwerpen, is op dit moment hรฉt gespreksonderwerp onder civiele ingenieurs en infraliefhebbers.

๐—œ๐—ป ๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐˜๐—ฎ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ ๐—ณ๐—ถ๐—น๐—บ๐—ฝ๐—ท๐—ฒ ๐˜„๐—ผ๐—ฟ๐—ฑ๐˜ ๐—ฏ๐—ถ๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ป ๐Ÿญ๐Ÿฌ ๐—บ๐—ถ๐—ป๐˜‚๐˜๐—ฒ๐—ป ๐˜‚๐—ถ๐˜๐—ด๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ด๐—ฑ ๐—ต๐—ผ๐—ฒ ๐—ท๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ฏ๐—ฒ๐˜๐—ผ๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ป ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜๐—ฒ๐—ป ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฎ๐—ณ๐˜‡๐—ถ๐—ป๐—ธ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—ธ๐˜.
Heldere animaties, toegankelijke uitleg en precies genoeg techniek om te snappen hoe ingenieus dit proces eigenlijk is. Geen droge kost, maar een inkijkje in het werk dat anders vaak onder de radar blijft!

๐—ฉ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ฟ๐—ผ๐—ผ๐—ด๐—ฑ๐—ผ๐—ธ ๐˜๐—ผ๐˜ ๐—ฆ๐—ฐ๐—ต๐—ฒ๐—น๐—ฑ๐—ฒ: ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฟ๐—ฒ๐—ถ๐˜€ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐Ÿด ๐—ฏ๐—ฒ๐˜๐—ผ๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ป ๐—ธ๐—ฎ๐—ป๐—ท๐—ฒ๐—ฟ๐˜€
We weten wat er achter de schermen nodig is om dit soort projecten te laten slagen โ€” van engineering tot uitvoering. Er is jaren van voorbereiding aan vooraf gegaan. Wij vinden dat deze technische uitdaging meer aandacht verdient dan alleen binnen de wereld van specialisten!

MH Poly leverde een bijdrage aan de tijdelijke constructies die nodig zijn om deze tunnelelementen te kunnen bouwen, transporteren en afzinken, zoals onder andere ๐—ฏ๐—ฎ๐—น๐—น๐—ฎ๐˜€๐˜๐˜๐—ฎ๐—ป๐—ธ๐˜€, ๐—ธ๐—ผ๐—ฝ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ผ๐˜๐˜๐—ฒ๐—ป, ๐—ฑ๐˜‚๐˜„๐—ฏ๐—ผ๐—ผ๐˜๐—ณ๐—ฟ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐˜€ ๐—ฒ๐—ป ๐—ธ๐—ผ๐—ฟ๐˜๐—ฒ ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐˜.

๐Ÿ“ฝ๏ธ Het eerste tunnelelement ligt intussen op zijn bestemming. Op 21 juli zal het tweede element afgezonken worden. ๐™•๐™š๐™ ๐™š๐™ง ๐™๐™š๐™ฉ ๐™ ๐™ž๐™Ÿ๐™ ๐™š๐™ฃ ๐™ฌ๐™–๐™–๐™ง๐™™, ๐™ค๐™ค๐™  ๐™–๐™ก๐™จ ๐™Ÿ๐™š ๐™œ๐™š๐™š๐™ฃ ๐™ž๐™ฃ๐™œ๐™š๐™ฃ๐™ž๐™š๐™ช๐™ง ๐™—๐™š๐™ฃ๐™ฉ!

Video Oosterweelverbinding:

Wil je deze afzinkoperatie op de voet volgen? Ga naar: www.kanjersopkomst.be

Terug naar Nieuws