Nieuws

Terug naar Nieuws

Vier afzinktunnels tegelijk. Afzinken zonder grenzen.

MIJLPAAL – Alle vier de afzinktunnels waaraan wij bijdragen, vierden vorige week op dezelfde dag een belangrijke mijlpaal. Een unicum!

Dat betekent ook dat het voor ons een week was waarop we even alle zeilen bij moesten zetten. Schouders eronder! Gelukkig halen we enorm veel energie uit ons werk!

We werken namelijk niet aan รฉรฉn โ€ฆ maar aan ๐˜ƒ๐—ถ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฎ๐—ณ๐˜‡๐—ถ๐—ป๐—ธ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น๐˜€ tegelijk, verspreid over de hele wereld:
– ๐—ž๐—ต๐—ผ๐—ฟ ๐—ฎ๐—น ๐—ญ๐˜‚๐—ฏ๐—ฎ๐—ถ๐—ฟ in Basra (Irak) โ€“ waarvan afgelopen vrijdag โ€˜element 10โ€™ succesvol werd afgezonken;
– ๐—ช๐—ฒ๐˜€๐—ฒ๐—ฟ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น in Bremen (Duitsland) โ€“ Element โ€˜Judithโ€™ is op vrijdag aan haar reis begonnen naar haar tijdelijke positie;
– ๐—ฆ๐—ฐ๐—ต๐—ฒ๐—น๐—ฑ๐—ฒ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น in Antwerpen (Belgiรซ) โ€“ Element 5 is succesvol afgezonken;
– ๐—ก๐—ถ๐—ฒ๐˜‚๐˜„๐—ฒ ๐—ฎ๐—ณ๐˜‡๐—ถ๐—ป๐—ธ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น ๐—ถ๐—ป ๐—–๐—ฎ๐—ป๐—ฎ๐—ฑ๐—ฎ โ€“ Alle documenten voor het afzinkontwerp zijn vrijdag opgeleverd aan Immontec. Daarmee is een tussenfase afgerond.

๐—˜๐—ฒ๐—ป ๐—ธ๐—ผ๐—ฟ๐˜๐—ฒ ๐˜€๐˜๐—ฎ๐˜๐˜‚๐˜€๐˜‚๐—ฝ๐—ฑ๐—ฎ๐˜๐—ฒ:
๐—ž๐—ต๐—ผ๐—ฟ ๐—ฎ๐—น ๐—ญ๐˜‚๐—ฏ๐—ฎ๐—ถ๐—ฟ โ€“ Van de 10 tunnelelementen zijn er al 8 afgezonken. De laatste 2 elementen liggen te water en worden voorbereid op de afzinkoperatie. We zijn vanaf de ontwerpfase betrokken bij dit project, waarin we samen met de opdrachtgever gekeken hebben naar de onderstroomtechniek. We hebben gewerkt aan de tijdelijke en permanente constructies inclusief het benodigde materieel ontworpen. Ook hebben we de afzinkoperaties van de eerste tunnelelementen begeleid.

๐—ช๐—ฒ๐˜€๐—ฒ๐—ฟ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น โ€“ Deze tunnel bestaat uit zes elementen en een cut-and-cover. Element โ€˜Judithโ€™ is aangekomen in Bremen en โ€˜Marthaโ€™ legt 50 kilometer af richting haar tijdelijke positie. MH Poly ontwierp in opdracht van Immontec alle tijdelijke constructies die nodig zijn voor het transport: tijdelijke opleggingen, deck lay-out, ballastsystemen, realignmentsystemen en het mooring-, anker- en liersysteem.

๐—ฆ๐—ฐ๐—ต๐—ฒ๐—น๐—ฑ๐—ฒ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น โ€“ We naderen het afzinken van het 6e element van de in totaal 8 elementen en werken als onderdeel van het OTAO-team (opdrijven, transporteren, afzinken en onderstromen). Onze bijdrage hierin is onder andere het ontwerp van het kwispelsysteem, ballastsysteem, kopschotten, toegangsschachten, het onderstromen en de fenders.

๐—”๐—ณ๐˜‡๐—ถ๐—ป๐—ธ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น๐—ฝ๐—ฟ๐—ผ๐—ท๐—ฒ๐—ฐ๐˜ ๐—ถ๐—ป ๐—–๐—ฎ๐—ป๐—ฎ๐—ฑ๐—ฎ โ€“ Alle documenten voor het afzinkontwerp zijn opgeleverd aan Immontec. Daarmee is een tussenfase afgerond en staan we klaar voor optimalisaties en de volgende stappen die gezet dienen te worden.

Mooie projecten kun je alleen maar realiseren met specialistische teams: Dank Ballast Nedam, IMMONTEC en TM COTU voor deze samenwerking!

Voor ons een realisatiemoment: aan 4 afzinktunnels tegelijk werken, dat is misschien wel het mooiste wat er is. Maar ook alleen mogelijk met een toegewijd team. Een team dat zo gedreven is, dat zelfs de drukste week voelt als iets om met plezier op terug te kijken. Dank MH Poly toppers!

Terug naar Nieuws