๐ง๐๐ป๐ป๐ฒ๐น๐ฒ๐น๐ฒ๐บ๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ป ๐ฆ๐ฐ๐ต๐ฒ๐น๐ฑ๐ฒ๐๐๐ป๐ป๐ฒ๐น ๐ธ๐ผ๐บ๐ฒ๐ป ๐ถ๐ป ๐ฏ๐ฒ๐๐ฒ๐ด๐ถ๐ป๐ด!
OOSTERWEELVERBINDINGย โ Afgelopen zaterdag zag onze collega Huub Rijckaerd in Terneuzen het eerste tunnelelement van de Scheldetunnel liggen, aan het wachten op een gunstig getij om zijn reis naar Antwerpen voort te zetten.
๐ฆ๐๐บ๐ฏ๐ผ๐น๐ถ๐๐ฐ๐ต๐ฒ ๐ฎ๐ณ๐๐น๐๐ถ๐๐ฒ๐ฟ ๐๐ฎ๐ป ๐ผ๐ป๐ ๐ฒ๐ป๐ด๐ถ๐ป๐ฒ๐ฒ๐ฟ๐ถ๐ป๐ด๐๐๐ฒ๐ฟ๐ธ
Een bijzonder moment voor hem, aangezien hij al jaren met het MH Poly-team –Samuel Sisselaar, Tristan Weststrate, Kevin Snoei, Ahmed Mohamed – aan dit project heeft gewerkt. We zien het als een symbolisch einde van alle โ tijdelijke – engineeringswerkzaamheden waaraan we gewerkt hebben.
Inmiddels ligt de eerste โbetonnen kanjerโ op zijn tijdelijke bestemming. Zodra hij weer herenigd is met de resterende zeven betonnen โbroers’, kan de afzinkoperatie in de Schelde beginnen.
In opdracht van o.a. TM COTU werkten we aan de ontwerpen van vrijwel alle tijdelijke constructies die nodig zijn voor het opdrijven, transporteren, afzinken en onderstromen van de tunnelelementen.
๐๐ฒ๐น๐ฎ๐ป๐ด๐ฟ๐ถ๐ท๐ธ๐ฒ ๐ผ๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐ฑ๐ฒ๐น๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐ฎ๐ฟ๐ฎ๐ฎ๐ป ๐๐ฒ ๐ต๐ฒ๐ฏ๐ฏ๐ฒ๐ป ๐ด๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐:
๐ ๐๐ผ๐ฝ๐๐ฐ๐ต๐ผ๐๐๐ฒ๐ปย โ Om de tunnelelementen helemaal waterdicht te krijgen. Dit is nodig om het element stabiel en veilig te laten drijven.
๐ ๐๐ฎ๐น๐น๐ฎ๐๐๐๐ฎ๐ป๐ธ๐ โ Hiermee kunnen de elementen gecontroleerd lichter en zwaarder gemaakt worden voor het opdrijven en afzinken.
๐ ๐๐๐๐ฏ๐ผ๐ผ๐๐ณ๐ฟ๐ฎ๐บ๐ฒ๐ โ De constructie waar de sleepboten veilig tegenaan duwen tijdens het transport van de elementen.
๐ ๐๐ผ๐ฟ๐๐ฒ ๐๐ฐ๐ต๐ฎ๐ฐ๐ต๐ โ Die wordt gebruikt om toegang tot de tunnel te verlenen en water buiten te houden in het bouwdok en tijdens transport.
Dit is civiele techniek op zโn mooist.
โ๐๐ฃ๐๐๐ฃ๐๐๐ง๐๐ฃ๐ ๐ฉ๐๐ ๐ช๐ฃ๐จ๐๐๐ฃ ๐๐ค๐ง๐๐๐จ ๐๐๐๐๐ฃ๐ ๐ฉ๐ช๐ฃ๐ฃ๐๐ก ๐จ๐ช๐๐๐๐จ๐จ.โ
Iedereen bedankt voor de fijne samenwerking!