Nieuws

Terug naar Nieuws

๐—ง๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜๐—ฒ๐—ป ๐—ฆ๐—ฐ๐—ต๐—ฒ๐—น๐—ฑ๐—ฒ๐˜๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—น ๐—ธ๐—ผ๐—บ๐—ฒ๐—ป ๐—ถ๐—ป ๐—ฏ๐—ฒ๐˜„๐—ฒ๐—ด๐—ถ๐—ป๐—ด!
Tunnelelement Scheldetunnel Oosterweelverbinding
OOSTERWEELVERBINDINGย โ€“ Afgelopen zaterdag zag onze collega Huub Rijckaerd in Terneuzen het eerste tunnelelement van de Scheldetunnel liggen, aan het wachten op een gunstig getij om zijn reis naar Antwerpen voort te zetten.

๐—ฆ๐˜†๐—บ๐—ฏ๐—ผ๐—น๐—ถ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ฒ ๐—ฎ๐—ณ๐˜€๐—น๐˜‚๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ฟ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ผ๐—ป๐˜€ ๐—ฒ๐—ป๐—ด๐—ถ๐—ป๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ๐—ถ๐—ป๐—ด๐˜€๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ
Een bijzonder moment voor hem, aangezien hij al jaren met het MH Poly-team –Samuel Sisselaar, Tristan Weststrate, Kevin Snoei, Ahmed Mohamed – aan dit project heeft gewerkt. We zien het als een symbolisch einde van alle โ€“ tijdelijke – engineeringswerkzaamheden waaraan we gewerkt hebben.

Inmiddels ligt de eerste โ€˜betonnen kanjerโ€™ op zijn tijdelijke bestemming. Zodra hij weer herenigd is met de resterende zeven betonnen โ€˜broers’, kan de afzinkoperatie in de Schelde beginnen.

In opdracht van o.a. TM COTU werkten we aan de ontwerpen van vrijwel alle tijdelijke constructies die nodig zijn voor het opdrijven, transporteren, afzinken en onderstromen van de tunnelelementen.

๐—•๐—ฒ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ด๐—ฟ๐—ถ๐—ท๐—ธ๐—ฒ ๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฑ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ป ๐˜„๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฎ๐—ป ๐˜„๐—ฒ ๐—ต๐—ฒ๐—ฏ๐—ฏ๐—ฒ๐—ป ๐—ด๐—ฒ๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐˜:
๐Ÿ‘‰ ๐—ž๐—ผ๐—ฝ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ผ๐˜๐˜๐—ฒ๐—ปย โ€“ Om de tunnelelementen helemaal waterdicht te krijgen. Dit is nodig om het element stabiel en veilig te laten drijven.
๐Ÿ‘‰ ๐—•๐—ฎ๐—น๐—น๐—ฎ๐˜€๐˜๐˜๐—ฎ๐—ป๐—ธ๐˜€ โ€“ Hiermee kunnen de elementen gecontroleerd lichter en zwaarder gemaakt worden voor het opdrijven en afzinken.
๐Ÿ‘‰ ๐——๐˜‚๐˜„๐—ฏ๐—ผ๐—ผ๐˜๐—ณ๐—ฟ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐˜€ โ€“ De constructie waar de sleepboten veilig tegenaan duwen tijdens het transport van de elementen.
๐Ÿ‘‰ ๐—ž๐—ผ๐—ฟ๐˜๐—ฒ ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐˜ โ€“ Die wordt gebruikt om toegang tot de tunnel te verlenen en water buiten te houden in het bouwdok en tijdens transport.

Dit is civiele techniek op zโ€™n mooist.
โ€œ๐™€๐™ฃ๐™œ๐™ž๐™ฃ๐™š๐™š๐™ง๐™ž๐™ฃ๐™œ ๐™ฉ๐™๐™š ๐™ช๐™ฃ๐™จ๐™š๐™š๐™ฃ ๐™›๐™ค๐™ง๐™˜๐™š๐™จ ๐™—๐™š๐™๐™ž๐™ฃ๐™™ ๐™ฉ๐™ช๐™ฃ๐™ฃ๐™š๐™ก ๐™จ๐™ช๐™˜๐™˜๐™š๐™จ๐™จ.โ€
Iedereen bedankt voor de fijne samenwerking!

Terug naar Nieuws