Het tekenwerk en de rapportage voor het aanpassen van de perronhoogte van bestaande perrons.
Project
Aanleiding
Voor veel treinreizigers een bekend fenomeen: het verschil in hoogte tussen het perron en de (nieuwe) stoptreinen. In het kader van project P76 van ProRail worden deze perrons opgehoogd of juist verlaagd tot een perronhoogte van 76 centimeter boven bovenkant spoor. Zo ontstaat weer een gelijkvloerse instap.
Werkwijze
We zijn begonnen met spoor- en uitvoeringstekeningen, waarin de perronhoogtes zijn aangepast op verschillende manieren. Uiteraard door ophogen of verlagen, maar ook door het verlengen of vernieuwen van perronconstructies. Perronmeubilair, trappen, liften en de blindegeleidelijn hebben we natuurlijk eveneens aangepast aan de nieuwe situatie. De afmetingen en functionaliteit van de perronconstructies zijn niet gewijzigd.
Resultaat
Minder struikelende reizigers bij in- en uitstappen.
-
Opdrachtgever
Van den Berg Nijmegen b.v.
-
Delen