<\/p>\n
QUOTE \u2013 Die tunnel waar je dagelijks doorheen rijdt is zeker niet gebouwd op basis van snelle schetsen. Het is het resultaat van uren \u2013 dagen, weken, zo niet maanden \u2013 aan voorbereiding, denkwerk, afwegingen en overleg.<\/p>\n
Het is een zoektocht naar de oplossing die technisch klopt, constructief veilig is, goed uitvoerbaar en jaren meegaat. \u00a0Daar komen ook tijdelijke werken bij kijken, zoals een afzinkconstructie of pontons, die essentieel zijn voor de realisatie de tunnel. Achter die voorzieningen gaan complexe vraagstukken schuil over drijfvermogen, ballaststrategie\u00ebn, verplaatsing, verankering, toleranties en veiligheid. Elk van die onderdelen moet kloppen.<\/p>\n
Eenvoud als eindproduct, complexiteit als vertrekpunt. Dus bedenk de volgende keer als je door die tunnel rijdt: een \u2018simpel ontwerp\u2019 is nog niet zo eenvoudig als het eruit ziet, maar is een teken van doordacht vakmanschap.<\/p>\n
<\/p>\n<\/div>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
QUOTE \u2013 Die tunnel waar je dagelijks doorheen rijdt is zeker niet gebouwd op basis van snelle schetsen. Het is het resultaat van uren \u2013 dagen, weken, zo niet maanden \u2013 aan voorbereiding, denkwerk, afwegingen en overleg. Het is een zoektocht naar de oplossing die technisch klopt, constructief veilig is, goed uitvoerbaar en jaren meegaat. […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4117,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-4116","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-geen-onderdeel-van-een-categorie"],"acf":[],"yoast_head":"\n